Nincs megjeleníthető tartalom

A böngészési élmény fokozása, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk.
A tájékoztatót ide kattintva elérheti: Adatkezelési tájékoztató

Üdvözöljük Öskü Község Honlapján

Öskü.hu Facebook oldala / mindennap.osku | Telefon: +36 88 588 560

Öskü Község

Hivatalos Weboldala

Trükkös csalók több szolgáltató nevében...

Közszolgálati hír

az egyik legnagyobb szolgáltató, az Eon ügyfeleit sem kímélve.

Tíz napja is alig, hogy posztoltunk egy figyelemfelhívást, miszerint csalok megkerestek elektronikus levélben minket.

Azóta több médiából is jönnek hasonló hírek miszerint többféle szolgáltató nevében keresi meg a gyanútlan ügyfeleket, számlaértesítő formájában, az egyik legnagyobb szolgáltató, az E.on ügyfeleit sem kímélve.

 

Az üggyel kapcsolatban fontos!

Ha Ön az említett HAMIS oldalakon bármilyen adatot adott meg és esetleg más oldalakon is használja ugyanezen belépési paramétereket, jelszavakat, mindenképp változtassa meg azokat!

Egy példával megpróbáljuk leírni:

Tételezzük fel, hogy Ön egy mobilszolgáltató nevében kap egy hasonló megkeresést és beleugrik a csapdába majd megpróbál belépni. Megadja az adott szolgáltatóhoz kapott felhasználónevet és jelszót. Ön akkor nem tett mást, mint gyakorlatilag kikiabálta az ablakon és elküldte olyan társaságnak, akiknek ez volt a céljuk.

Mire tudják ezt felhasználni?

Az ugye egyértelmű, hogy teljesen szabadon tudnak, mint bejelentkezett ügyfél az adott szolgáltató oldalán böngészni, lemondani esetleg megrendelni szolgáltatásokat. Ha mondjuk ez az E.ON, mondhatnánk: -maximum kifizetik a villanyszámlám.
Mindamellett, hogy ez nem fog megtörténni, hordoz magában egy ennél sokkal nagyobb veszélyt.
Sokan vagyunk, akik több szolgáltatóhoz ugyanazon jelszavat használjuk és tételezzük fel, hogy maradjunk az E.on példánál, Ön megpróbál belépni, hiszen sérti is az igazságérzetét, mert tisztában van azzal, hogy nincs tartozása. Ezen felfokozott hangulatban, nyilván nem kellő körültekintéssel próbál fellépni az e-mailben ajánlott linken keresztül az adott szolgáltató oldalára.
Az oldal kísértetiesen hasonlít a megszokott szolgáltató megjelenéséhez és ön gyanútlanul beírja:

Felhasználónév vagy email:
ezvagyok@csalók.hu

majd gyanútlanul a jelszót:
hasznajatoknyugottan
(A példaként említett felhasználónév és jelszó természetesen fiktívek, de sokat mondók…)

És igen, ha ön ugyanazt használja mondjuk a bankjánál, vagy csupán a jelszót használja több helyen, közösségi médiáknál, e-mail küldő szolgáltatásnál, csak egy lépésre van attól, hogy egy Ön számára idegen garázdálkodjon az Ön identitásával.

Mi tud tenni?

Ha belemászott a csapdába és egy jelszót használ több helyen, azonnal változtassa meg azt az összes platformon. Ha minden szolgáltatóhoz külön jelszavat használ és a megadottat sehol máshol, nyilván elég az adott szolgáltatónál azt megváltoztatni!

Útirány Webmédia Bt.
csapata

Az E.on a következő tájékoztatást adta ki:

Előző hírünkbe közzétett kép, mely türközi, hogy mennyire megtévesztő a hasonlóság a becsapós és a hivatalos oldal között:

 

 

 

 

Kövess minket Facebookon és légy interaktív!